Wakacje w Chorwacji

Informacje

FAQ - Najczęściej zadawane pytania

Uczestnicy

Czy mogę jechać z Wami na wyjazd, jeśli nie jestem już studentem?

Tak, oczywiście. Nam chodzi o to, żeby jeździli z nami ludzie, którzy są do siebie podobni, mają podobne zajawki i podejście do życia. Absolutnym warunkiem jest jednak skończone 18 lat! Jeśli jesteś rok, czy dwa po studiach, nie stanowi to żadnego problemu, możesz jechać na Chilling STUDENT. Jednak specjalnie dla Ciebie przygotowaliśmy oddzielną kategorię wyjazdu Chilling PLUS - wyjazdy dla osób, które skończyły już studia i są w wieku 24-30 lat. A co jeśli masz już ponad 30 lat? Sprawdź ofertę wyjazdów dedykowanych osobom w wieku 30+ w kategorii Chilling OLDSCHOOL.

Z jakich miast są uczestnicy?

Nasi uczestnicy są z dużych aglomeracji - w większości z Warszawy, ponieważ tutaj siedzibę ma nasza firma. Mnóstwo osób jest także z Krakowa, Trójmiasta, Wrocławia, Katowic i okolic, Poznania, Łodzi, Torunia, Bydgoszczy, Białegostoku, Lublina i Rzeszowa.

Zapisy

Nie wpłaciłem zaliczki w terminie i przeniosło mnie na listę rezygnacji, czy mogę jeszcze jechać?

Tak, ale pod warunkiem, że są jeszcze wolne miejsca na wyjeździe. Jeśli tak, wpłać zaliczkę jak najszybciej, a my po zaksięgowaniu jej na naszym koncie przywrócimy Cię na główną listę wyjazdu.

Jak mogę zapisać na wyjazd swoich znajomych? - Rezerwacja grupowa

Każdy z uczestników wyjazdu musi utworzyć swoje konto i zapisać się na wyjazd samodzielnie podając komplet danych wymaganych do zawarcia umowy turystycznej.

Ty jednak, korzystając z naszego systemu rezerwacji grupowych możesz im to znacznie ułatwić. Wystarczy, że w trakcie swojego zapisu (lub później w panelu wyjazdu) podasz ich adresy e-mail, a natychmiast otrzymają linki do rezerwacji o dokładnie takich samych parametrach jak Twoja. W szczególności chodzi tu o termin wyjazdu, miejscowość, kategorię wiekową i standard zakwaterowania. Możecie natomiast wybrać różne miasta odjazdu i formy transportu.

Każdy z Was może w dowolnym momencie dodać kolejne osoby do Waszej rezerwacji grupowej. Wszyscy także macie na swoich kontach podgląd na to, kto już zapisał się na wyjazd, a kto jeszcze się z tym ociąga.

Pamiętaj jednak, że:

  • utworzenie rezerwacji grupowej nie blokuje Twoim znajomym miejsc na wyjeździe, dopóki nie wpłacą zaliczki,
  • utworzenie rezerwacji grupowej nie oznacza, że wszyscy jej członkowie kupią wyjazd w tej samej cenie - ceną obowiązującą dla poszczególnych członków grupy, jest cena z dnia wpłaty przez te osoby zaliczki, a nie cena z dnia otrzymania zaproszenia do rezerwacji grupowej,
  • utworzenie rezerwacji grupowej, nie oznacza, że będziecie mieszkali w jednym apartamencie - aby zdecydować o tym, z kim konkretnie z Waszej grupy chcecie mieszkać, musicie skorzystać z opcji "Wybór osób do apartamentu" w systemie rezerwacyjnym.
Jak skorzystać ze zniżki grupowej?

Zniżki grupowe funkcjonują u nas cały rok. Aby z nich skorzystać, musicie w tym okresie stworzyć rezerwację grupową i zaprosić do niej swoich znajomych. Następnie zadbajcie o to, aby odpowiednia liczba osób zapisała się na wyjazd.

Jeśli zbierzecie od 9 do 15 osób - każdy z Was otrzyma 30 PLN zniżki. 16 do 25 osób - 50 PLN zniżki na osobę. 26 do 45 osób - 70 PLN zniżki na osobę, 46 osób i więcej - 100 PLN zniżki na osobę!

Zniżka zostanie naliczona, gdy wpłaty odpowiedniej liczby osób zostaną przez nas zaksięgowane. Zniżka nie nalicza się w przypadku osób, które były zapisane na wyjazd przed dodaniem ich do rezerwacji grupowej.

Płatności

Czy moja wpłata jest bezpieczna?

Tak, sprawdź ten link:
Pytania o BEZPIECZEŃSTWO

Czy możecie przesunąć termin wpłaty pozostałej kwoty na mniej niż 40 dni przed wyjazdem?

Niestety nie, ponieważ mamy zobowiązania wobec kontrahentów, które musimy regulować (i zawsze regulujemy!) terminowo. Dzięki temu macie 100% pewności, że wyjazd się odbędzie, a Wy pozostaniecie na głównej liście uczestników.

Do kiedy muszę wpłacić pieniądze?

Zapis nie jest ważny dopóki nie wpłacisz zaliczki (400 PLN). Zaliczkę należy wpłacić najpóźniej w następnym dniu roboczym po zapisie. Resztę kwoty musisz uregulować najpóźniej 40 dni przed wyjazdem. Niedotrzymanie tego terminu może skutkować usunięciem Was z listy uczestników i potrąceniem zaliczki!

UWAGA! Rezygnacja powyżej 60 dni przed wyjazdem kosztuje jedynie 200 zł!

Czy wpłynęła moja zaliczka?

W momencie zaksięgowania przez nas Twojej zaliczki otrzymasz od nas e-mail z potwierdzeniem wpłaty.

W każdej chwili możesz także samodzielnie zalogować się do naszego systemu rezerwacyjnego. Jeśli w polu "wpłacono" widnieje suma 400 PLN, oznacza to, że zaliczka wpłynęła.

Jeśli wpłata nie została naniesiona, wstrzymaj się wtedy do następnego dnia po czasie, kiedy pieniądze powinny być na naszym koncie. Wpłaty nanoszone są zawsze około południa między poniedziałkiem a piątkiem. Jeśli pieniądze wpłynęły na nasze konto do południa, to znaczy, że zostaną zaksięgowane w systemie.

Transport

Dlaczego nie mogę dodać się ze znajomymi do wspólnego autokaru?

Jeżeli chcesz jechać ze swoimi znajomymi tym samym autokarem, musicie wybrać to samo miasto oraz ten sam standard autokaru (gwarancja autokaru XXL lub jej brak). Dodatkowo w przypadku Warszawy, musicie wybrać ten sam zakres godzin odjazdu. Koniecznie sprawdźcie, czy zaznaczyliście to samo!

Czy autokary są komfortowe?

Autokary, którymi jeździmy to najwyższa półka - nowe, czyste i eleganckie.

Jeśli jednak szczególnie zależy Wam na komforcie możecie za 100 PLN dokupić gwarancję autokaru XXL, która zapewnia Wam bardziej komfortowe miejsce, z o wiele większą przestrzenią na nogi.

Wygodnej podróży!

Jak powinien wyglądać mój bagaż?

To, ile bagaży ze sobą zabierzecie, ma ogromny wpływ na sprawne pakowanie się do autokaru i przede wszystkim komfortowy przejazd. Dla Waszego dobra wprowadziliśmy obostrzenia (których od tego roku będziemy restrykcyjnie przestrzegać). Z naszego doświadczenia wiemy jednak, że są to normy oraz limity, które pozwalają Wam zabrać ze sobą wszystkie niezbędne rzeczy, a także przygotować sobie jakieś jedzenie

Bagaż może się składać z:

  • bagażu podręcznego - maks. 5 kg, maks. 55x40x20 cm (przekroczenie tego limitu obowiązuje dopłata 100 PLN)
  • bagażu głównego - maks. 15 kg (za każde rozpoczęte 5 kg ponad limit obowiązuje dopłata 100 PLN), suma wymiarów maksymalnie 148 cm!
  • sprzętu sportowego - czyli jednej sztuki deskorolki, longboardu, wakeboardu, rakiety tenisowej lub pary rolek

Możecie zabrać coś więcej, lecz wtedy obowiązuje dopłata 100 PLN za KAŻDY dodatkowy komplet lub za przekroczenie wymiarów. Prosimy o zabieranie sprzętu sportowego bez pokrowca ze względu na ograniczoną ładowność autokarów. W drodze wyjątku możecie brać sprzęt w pokrowcu, ale nie może się w nim znajdować nic poza samym sprzętem. Obowiązuje bezwzględny zakaz pakowania do sprzętu sportowego żywności, napojów, odzieży czy butelek z alkoholem. Za próbę włożenia do luku sprzętu, który zawiera np. kurtkę, piwo, konserwy obowiązuje dopłata 100 PLN.

Bardzo prosimy również o niezabieranie ze sobą twardych walizek, lecz miękkie torby podróżne ze względu na dużo lepszą pakowność w luku bagażowym. Zrozumcie: te obostrzenia są tylko dla Was, aby podróż była bezpieczna (hamulce i retardery muszą wytrzymywać obciążenie na krętych drogach, na pokładzie nie powinno być bagaży) oraz komfortowa (wolna toaleta, brak luźnych sprzętów w autokarze).

Z jakich miast (i skąd) odjeżdżają autokary?

Nasze wyjazdy to duże przedsięwzięcia, dlatego na każdy z nich autokary odjeżdżają z Warszawy, Łodzi i Katowic. Przy min. 20 osobach chętnych możemy uruchomić także autokary z Poznania oraz Wrocławia.

Na każdy wyjazd na 100% gwarantujemy możliwość odjazdu z Warszawy, Łodzi i Katowic. Pozostałe miasta nie są gwarantowane, ale bardzo prawdopodobne (patrz opis poszczególnych wyjazdów). Zależne jest to od liczby osób z danego miasta (musi się ich zebrać minimum 20) oraz z miast sąsiednich.

Pamiętajcie, że priorytetem jest dla nas Wasz komfort, dlatego nie organizujemy przejazdów antenowych i jak często robią to inni touroperatorzy - nie krążymy po Polsce. Przykładowo jeśli jesteś z Katowic, możliwe są następujące scenariusze:

  • będziesz w autokarze z ludźmi z Warszawy, gdyż autokar wyjeżdżający z Warszawy jedzie przez Katowice,
  • będziesz w autokarze tylko z osobami, które wsiądą w Katowicach.

Zbiórki organizujemy maksymalnie 25 km od centrum miasta.

Zakwaterowanie

Dlaczego nie mogę dodać się ze znajomymi do wspólnego apartamentu?

Możecie dodawać się do wspólnego apartamentu tylko w momencie, gdy jesteście zapisani na tę samą kategorię wiekową (STUDENT, PLUS, OLDSCHOOL, FAMILY). Jeżeli przypadkiem zapisaliście się na inne – napiszcie do nas maila na info@chilling.pl z prośbą o przeniesienie do odpowiedniej kategorii.

Czy mogę mieć pewność, że zakwaterujecie mnie w apartamencie z osobami przeze mnie wskazanymi?

Tak, jeśli zaznaczysz ten fakt w naszym systemie rezerwacyjnym, to gwarantujemy, że będziesz ze swoimi znajomymi.

Jeśli jest Was dokładnie tyle, aby wypełnić apartament, którym według oferty dysponujemy na danym wyjeździe, np. dysponujemy piątkami, a Was jest pięć osób, to na 90% będziecie właśnie w takiej konfiguracji (zastrzegamy sobie jednak prawo dokwaterowania Wam 1 osoby do apartamentu 6-osobowego). Jeśli chodzi o czwórki, tutaj temat jest trudniejszy, ponieważ mamy ograniczoną liczbę apartamentów 4-osobowych, a mnóstwo osób o nie prosi. Jeśli chcecie mieć gwarancję otrzymania konkretnej wielkości apartamentu, przeczytajcie odpowiedź na kolejne pytanie.

Podobnie stanie się jeśli jesteście np. w 3 osoby. W takim przypadku musicie liczyć się z tym, że zostaniecie połączeni np. z innymi trzema (do apartamentu 6-osobowego) lub dwoma osobami (do apartamentu 5-osobowego).

Czy mogę zarezerwować konkretną wielkość apartamentu?

Tak, jest to opcja dodatkowo płatna.

Aby zarezerwować (zagwarantować) sobie konkretną wielkość apartamentu musicie dopłacić 100 PLN od osoby. Wtedy możecie być pewni, że otrzymacie właśnie taki apartament, jaki wybraliście. Przykładowo jeżeli jedziecie na czerwcowy wyjazd na Korčulę i jesteście w 4 osoby, dopłacacie 4x100 PLN, a my gwarantujemy Wam, że dostaniecie pokój 4-osobowy.

Dodatkowo, jeśli macie ochotę mieszkać w 3 osoby i nie chcecie, abyśmy dokwaterowywali Wam kogoś do apartamentu, możecie dopłacić za wolne łóżko według cennika podanego w ofercie. W wypadku czerwcowego wyjazdu na Korčulę  byłoby to 1200 PLN za każde wolne łóżko w apartamencie, plus wyżej wymieniona opłata za gwarancję apartamentu 4-osobowego. W sumie 3x100 PLN (gwarancja wielkości) + 1200 PLN (wolne łóżko) = 1500 PLN (do podziału między Waszą trójkę).

Aby dokładnie dowiedzieć się ile wyniesie dopłata za gwarancję wymarzonej przez Was konfiguracji, możecie napisać do nas maila z pytaniem na info@chilling.pl lub jeśli jesteście już zapisani na wyjazd - skorzystać z automatycznego kalkulatora dostępnego na Waszym koncie w systemie rezerwacyjnym po kliknięciu przycisku "Wykup gwarancję".

Bez dopłaty za gwarancję postaramy się przydzielić Was tak, jak chcecie, ale z uwagi na ograniczoną liczbę apartamentów danego rodzaju, nie gwarantujemy tego.

Czy mogę wykupić apartament 2-osobowy?

Tak, oczywiście, ale wiąże się z dopłatą, która wyszczególniona jest w ofercie danego wyjazdu.

Czy mogę sobie wybrać, w którym pokoju w obrębie jednego apartamentu będę spać?

Niestety nie. Jeśli nie masz kompletnej ekipy do apartamentu, będziesz musiał dogadać się na miejscu ze współlokatorami. Proponujemy losowanie, rzut monetą, grę w papier-kamień-nożyce, przekupstwo, gotowanie lub sprzątanie w zamian.

Jak wyglądają apartamenty?

Słowo apartament nie oznacza tu bynajmniej luksusu. Słowo apartament oznacza mieszkanie podzielone na oddzielne pokoje. Mamy w naszej ofercie zarówno apartamenty o wysokim standardzie, jak i domki w wersji podstawowej (bywają one ciasne, lecz zawsze są bardzo schludne i czyste). Zazwyczaj apartamenty złożone są z pokoju dziennego z aneksem kuchennym (kompletnie wyposażony w garnki, sztućce, sitka, patelnie, deski do krojenia itp., zawsze mają lodówkę i kuchenkę, zazwyczaj też zmywarkę). W pokoju dziennym najczęściej śpią 2 osoby. W apartamencie znajdują się także inne pomieszczenia, w których usytuowane są łóżka dla 2 do 3 osób. Zazwyczaj są to 2-osobowe pomieszczenia z łóżkami pojedynczymi, podwójnymi lub piętrowymi.

Bezpieczeństwo

Czy moje pieniądze są bezpieczne w erze COVID-19?

Tak, Twoje pieniądze są bezpieczne.

BEZPIECZEŃSTWO

Naszą misją jest zorganizowanie wyjazdów w ten sposób, żeby zabezpieczyć Wasze pieniądze (np. bezpłatne ubezpieczenie od rezygnacji z uwagi na zachorowanie na COVID czy rezygnacja za 200 zł powyżej 60 dni przed wyjazdem). Ale żeby zapewnić Wam pewność zwrotu środków w razie zamkniętych granic i realizację zakupionych usług, w tym celu musimy pobierać przedpłaty.

Inne podejście (które może stosują niedoświadczone lub lubiące ryzyko biura podróży) jest naszym zdaniem lekkomyślne i może prowadzić do nagłego upadku takiego biura podróży. Wyobraźcie sobie sytuację, że biuro pobrało tylko np. 150 zł zaliczki na 7 dni przed wyjazdem, ale zapłaciło za Wasze zakwaterowanie czy transport. W przypadku masowych rezygnacji powyżej wspomnianych 7 dni biuro utraci płynność finansową i nie będzie w stanie zrealizować wycieczek.

My zapewniamy maksymalną ochronę Waszym wpłatom.

Czy nasze autokary są bezpieczne?

Wszystkie nasze przewozy obsługują 3 firmy o świetnej renomie. Od sezonu 2014/2015 kładziemy zwiększony nacisk na standard autokarów oraz na kulturę i proklienckie podejście kierowców. Autokary i kierowcy to jedyny aspekt wyjazdu, który ocenialiście nieznacznie poniżej 5,0/6. Dlatego postanowiliśmy położyć szczególny nacisk na ten element.

Aż 95% naszych autokarów to „roczniki” 2017 i nowsze. Kierowcy są wysoko wykwalifikowani i doświadczeni na trasach międzynarodowych. Staramy się (w przeciwieństwie do innych firm), żeby autokary nie były przeładowane (limity bagażowe).

Czy ubezpieczenie zawarte w cenie wystarczy w razie wypadku?

W cenie wyjazdu oferujemy sprawdzone ubezpieczenie. Jeszcze nie zanotowaliśmy przypadku, aby były z nim jakiekolwiek problemy. Jest to ubezpieczenie do sumy 60 000 PLN, które w 99,5% wystarcza nawet na bardzo skomplikowaną hospitalizację oraz ew. transport helikopterem, a nawet późniejszy przelot poszkodowanej osoby do kraju. 

  • koszty leczenia i assistance - 60 000 PLN,
  • NNW (trwały uszczerbek na zdrowiu/śmierć) - 20 000 PLN,
  • OC - 80 000 PLN,
  • utrata, zniszczenie lub uszkodzenie bagażu podróżnego - 1000 PLN
  • usługi stomatologiczne - 2000 PLN

Na wyjeździe

Czy na wyjeździe nie ma bałaganu przy tak dużej liczbie uczestników?

Absolutnie nie! Na naszych wyjazdach panuje ład i porządek. Zamieszanie jest możliwe, ale tylko podczas szaleństw na parkiecie czy silent disco na plaży. Nad każdym wyjazdem czuwa kilku pilotów. Każdy pilot odpowiedzialny jest za grupę około 40-50 osób. Na potwierdzenie naszych słów możecie odwiedzić nasz profil na Facebooku i na własne oczy przekonać się, co uczestnicy sądzą o naszych wyjazdach. Świetna organizacja (m.in. koordynator pilotów, smsy informacyjne, teczki uczestnika, plany imprezowe, instrukcje postępowania w centrum medycznym) to nasz wizytówka!

Jak wyglądają zajęcia z instruktorami? Kim są instruktorzy?

Nie martwcie się, jeśli na innych wyjazdach czy obozach kite- i windsurfingowych mieliście złe doświadczenia z instruktorami. Nasi instruktorzy to profesjonaliści, którzy mają na rynku wyrobioną markę i są sprawdzeni przez szkołę sportów wodnych. To ludzie, którzy nie tylko świetnie surfują, ale także potrafią przekazać swoją wiedzę w sposób łatwy i przystępny.

Zajęcia z instruktorami prowadzone są na WSZYSTKICH poziomach zaawansowania, zaczynając od osób, które deski dotykały tylko w sklepie, kończąc na starych wyjadaczach, którzy śmigają już kilkanaście lat i przygotowują się do kursów instruktorskich.

Czy mogę mieć pewność, że na wyjeździe będzie odpowiedni wiatr do kite- i windsurfingu?

Choć bardzo byśmy chcieli, nie mamy wpływu na pogodę i nawet mimo najlepszych chęci, może ona spłatać nam psikusa. Jednak co możemy zrobić, to zabrać Was w miejsce o najlepszych i najbardziej stabilnych warunkach. Takim miejscem jest właśnie Kanał Pelješki, na którego wodach surfujemy. Tamtejsze wiatry odznaczają się wysoką regularnością i dzięki skrupulatnie prowadzonym statystykom wiemy, że np. w lipcu przez cały miesiąc występują tylko 1-2 dni z wiatrem zbyt słabym dla kite’a czy windsurfingu. I choć pechowo te dni mogą wypaść akurat podczas Waszego wyjazdu, prawdopodobieństwo jest jednak niskie, gdyż przez zdecydowaną większość miesiąca wieją tam wiatry o prędkości powyżej 15 węzłów - optymalne do wspomnianych sportów!

Czy na wyjeździe będziecie organizować jakieś atrakcje?

Jeśli tylko pozwolą nam na to aktualne obostrzenia, postaramy się urozmaicić Wam pobyt! Choć w dobie pandemii najlepiej nastawić się przede wszystkim na aktywności sportowe, postaramy się zorganizować Wam np. Silent Disco, konkursy, imprezy, losowania nagród i turnieje. Ich ilość zależy też często od ceny, terminu i kategorii wyjazdu.